By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianetVerianet
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: Συνέπειες της φασαρίας κατά την ώρα του μαθήματος στο Σχολείο – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου
Share
Font ResizerAa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Απόψεις > Συνέπειες της φασαρίας κατά την ώρα του μαθήματος στο Σχολείο – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου
Απόψεις

Συνέπειες της φασαρίας κατά την ώρα του μαθήματος στο Σχολείο – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

Sofia Veiou
Sofia Veiou 26 Οκτωβρίου 2023
Share
6 Min Read
SHARE

Συνέπειες της φασαρίας κατά την ώρα του μαθήματος στο Σχολείο – Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

Λέμε συχνά μεταξύ μας οι καθηγητές «είμαστε δάσκαλοι σε δύσκολα χρόνια, οι δικοί μας δάσκαλοι περνούσαν πολύ πιο άνετα από εμάς». Πραγματικά την δεκαετία του 50, του 60, έκαμναν μάθημα με διπλάσιους και τριπλάσιους μαθητές απ’ αυτούς που κάμνουμε σήμερα εμείς και δεν κουνιόταν φύλλο στην αίθουσα. Που να τολμήσεις να ενοχλήσεις στο μάθημα ! Τρόμος σ’ έπιανε μόνο που σκεφτόσουν τι σε περίμενε. Δεν θ’ ασχοληθώ με το πόσο σωστό ήταν, θα παρουσιάσω απλώς μερικές συνέπειες από την φασαρία που υπάρχει συχνά σήμερα κατά την ώρα του μαθήματος.       

  1. Όταν υπάρχει φασαρία την ώρα του μαθήματος δεν ακούνε καθαρά οι μαθητές τα λόγια του καθηγητή. Και άντε να είναι το μάθημα Ιστορία ή Μαθηματικά πάει κι έρχεται. Που να καταλάβουν όμως οι μαθητές όταν δεν ακούγονται καθαρά οι εξηγήσεις του καθηγητή για τις Φυσικές Επιστήμες ; Εδώ τα ακούνε, τα διαβάζουν, και πάλι δυσκολεύονται να μπουν στο νόημα.
  2. Πολλοί μαθητές την φασαρία στο μάθημα την χρησιμοποιούν σαν μια ωραία δικαιολογία για να μην διαβάσουν. «Τι να διαβάσω λένε, αφού δεν άκουσα τίποτα». Και έτσι πηγαινοέρχονται στο Σχολείο χωρίς να μαθαίνουν τίποτα. Με τους βαθμούς στον έλεγχο τι θα γίνει ; Μην ανησυχείτε, το στυλ των θεμάτων όπως μπαίνουν σύμφωνα με τις εντολές του Υπουργείου Παιδείας, αντιστοίχιση, σωστά λάθος κλπ ευνοούν το κλέψιμο. Ξέρετε πόσες φορές μου πέρασε η σκέψη να τους βάζω μόνο το μισάωρο υποχρεωτικό διαγώνισμα και τίποτε άλλο ; Αφού με το που λέμε γράφουμε τεστ, είναι σαν να λέμε ξεκινάει ο αγώνας για αντιγραφή !
  3. Αν υπήρχε ησυχία στο μάθημα θα μπορούσαμε εύκολα οι καθηγητές να ενδιαφερθούμε για μαθητές που έχουν μαθησιακές ανάγκες. Δυστυχώς με την φασαρία ασχολούμαστε μόνο μ’ αυτούς που κάμνουν φασαρία,  και ξεχνάμε ακόμα και να ρίξουμε ένα βλέμμα στους αδύνατους μαθητές. Κοιτάξτε πόσο μακριά είναι το Υπουργείο Παιδείας από την πραγματικότητα που υπάρχει στα Σχολεία. Απαιτούν να κάμνουμε διαφοροποιημένη διδασκαλία, δηλαδή διαφορετικό μάθημα σε κάθε μαθητή, κι εμείς συχνά δεν μπορούμε να  κάνουμε μάθημα ούτε για τον μέσο όρο των μαθητών !    
  4. Με τις συνεχείς παρατηρήσεις για ησυχία διακόπτεται η ομαλή ροή του μαθήματος. Γι αυτό συχνά κάποιοι μαθητές απελπισμένοι μας λένε «μη σταματάτε Κύριε, εμείς σας προσέχουμε». Και άντε να έχουμε βροντώδη φωνή που σκεπάζει τις φωνές των μαθητών, πάει στο καλό. Αν δεν έχουμε όμως, τι γίνεται ; 
  5. Πολύ συχνά δημιουργείται φαύλος κύκλος. Οι μαθητές δεν προσέχουν στο μάθημα και κάμνουν φασαρία επειδή έχουν πλήρη άγνοια του μαθήματος. Με το να μην προσέχουν όμως αυξάνεται η άγνοια στο μάθημα, αυτό αυξάνει την φασαρία που κάνουν, και η ζωή συνεχίζεται … 
  6. Με την φασαρία την ώρα του μαθήματος δυσκολευόμαστε οι καθηγητές να αξιολογήσουμε δίκαια τους μαθητές. Συχνά με πολλούς μαθητές μόνο μετά από τις Εξετάσεις του Ιουνίου κατάλαβα ποια ήταν πραγματικά η επίδοσή τους. Γι αυτό λέμε στους γονείς «αν θέλετε να καταλάβετε πραγματικά την επίδοση του παιδιού σας στα μαθήματα, κοιτάξτε τι βαθμό πήραν στις Εξετάσεις του Ιουνίου». Εννοείται όμως εφ’ όσον γίνει σωστά η επιτήρηση. Επειδή συχνά, βοήθειά μας …
  7. Μου λέει ένας συνάδελφος Φυσικός «για να μην κάμνουν φασαρία στο μάθημα, τους έχω συνέχεια στην τσίτα». Ναι αλλά χωρίς κάποια άνεση να γίνει κουβέντα στο μάθημα που και που για κάτι διαφορετικό για το οποίο δίνει αφορμή το μάθημα, και θα ωφελήσει τους μαθητές, δεν νομίζω ότι ασκούμε όπως πρέπει την αποστολή μας. Μου έλεγε ένας, συνταξιούχος σήμερα, Φιλόλογος «Εγώ ασχολούμαι μόνο με τους λίγους που ενδιαφέρονται. Στους άλλους δεν δίνω καμιά σημασία». Ποια σχέση όμως έχουν κάτι τέτοια με αυτά που έλεγε ο Μέγας Παιδαγωγός Μέγας Βασίλειος ; «Όταν ο δάσκαλος και οι μαθητές έχουν αγάπη μεταξύ τους, υπάρχει διάλογος. Όταν υπάρχει διάλογος υπάρχει επικοινωνία. Και όταν υπάρχει επικοινωνία, υπάρχει μάθηση».  

Μα θα αναρωτηθείτε, δεν τα γνωρίζει όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας ; Τι κάμνουν τόσα στελέχη του Υπουργείου που πληρώνονται και πολύ καλύτερα μάλιστα από εμάς που διδάσκουμε. Αχ, που ζείτε ! 

Ποιος Σύμβουλος θα τολμήσει να πει μια αλήθεια στους ανωτέρους του ; Παρακολούθησα πριν χρόνια στο διαδίκτυο συνάντηση μιας Υφυπουργού Παιδείας με Συμβούλους των Φυσικών Επιστημών. Έλεγαν λοιπόν οι Σύμβουλοι ότι υπάρχει στα Λύκεια δυσκολία με την διεξαγωγή των υποχρεωτικών εργαστηριακών ασκήσεων.

Οπότε άρπαξε ένα χαρτί η Υφυπουργός, τους το κουνούσε με νεύρο και έλεγε : «Εδώ μέσα δηλώσατε ότι όλες οι υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις έχουν γίνει σε όλα τα Λύκεια. Δηλαδή μου λέτε ότι δηλώσατε ψέματα ;». Οι Σύμβουλοι μάσησαν τα λόγια τους. Συγχαρητήρια στην κ. Υφυπουργό για την ικανότητα επικοινωνίας της, αλλά και συγχαρητήρια στους Συμβούλους για την τόλμη τους.     

 

 

You Might Also Like

Η ΕΚΤ αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Τα κράτη-μέλη της ΕΕ οργανώνονται για την εύρυθμη λειτουργία τους – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Η ΕΕ εντείνει τους ελέγχους των συστημάτων στις χώρες της ΕΕ – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Η διπλωματική υπηρεσία της ΕΕ να καθοδηγεί τις πρεσβείες της – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Η Ευρώπη καλείται να αποκτήσει δυναμική και κύρος – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Share This Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Έρχεται το ψηφιακό ευρώ!
Next Article ΗΠΑ: Νέα σφαγή με τουλάχιστον 22 νεκρούς σε επιθέσεις ενόπλου σε πόλη του Μέιν
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΑπόψειςΕλλάδαΘέματα

Θεσμική συνεργασία και Κυβερνοασφάλεια – Του Γιώργου Παπαπροδρόμου

7 Ιανουαρίου 2025
Απόψεις

Η εύρυθμη ένταξη των μεταναστών αποτελεί στρτατηγική προτεραιότητα – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

4 Δεκεμβρίου 2024
Απόψεις

Η σύγχυση του καταναλωτικού κοινού φέρνει αρνητικά αποτελέσματα – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

27 Νοεμβρίου 2024
ΒέροιαΑπόψειςΗμαθία

Ο χορός «τας» όπως τον είδα απ’ τους παλιούς…

26 Νοεμβρίου 2024
ΑπόψειςΒέροιαΗμαθία

«ΕΡΑΣΜΟΣ»: 25 Νοέμβρη – Η βία κατά των γυναικών πρέπει να εκλείψει… «χθες»!

23 Νοεμβρίου 2024
Απόψεις

Η ΕΕ καλείται να λύσει δομικά προβλήματα της – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

20 Νοεμβρίου 2024
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US
© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET
  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?