By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianetVerianet
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: Η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου να ενισχυθεί – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη
Share
Font ResizerAa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Απόψεις > Η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου να ενισχυθεί – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη
Απόψεις

Η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου να ενισχυθεί – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Sofia Veiou
Sofia Veiou 18 Απριλίου 2023
Share
5 Min Read
SHARE

Η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου να ενισχυθεί.

Η Ελλάδα διεκδικεί μεγάλο μερίδιο ξένων επισκεπτών, χωρίς να έχει τις υποδομές σε εγκαταστάσεις και ανθρώπινο δυναμικό για να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις των επισκεπτών. 

Απαιτείται μια νέα στρατηγική για το τουρισμό που θα δίνει έμφαση στην ποιότητα και στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών. Οι τράπεζες καλούνται να παίξουν καθοριστικό ρόλο και οφείλουν να ενισχύσουν τους επιχειρηματίες του κλάδου. 

Τη δυναμική επαναφορά του ελληνικού ξενοδοχείου, μετά την περιπέτεια της διετίας 20-21 εξαιτίας της πανδημίας, επιβεβαιώνει η ετήσια έρευνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο το 2022, την οποία  πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξ.Ε.Ε. 

Στην έρευνα που παρουσιάστηκε αποτυπώνονται όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο, αναδεικνύεται η γρήγορη ανάκαμψη και η ικανότητα προσαρμογής του κλάδου στις προκλήσεις της συγκυρίας, αποτελώντας τον βασικό πυλώνα της επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού στη σεζόν του 2022.   

Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την ετήσια έρευνα του ΙΤΕΠ είναι τα ακόλουθα:

  1. Η μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα. 
  2. Τον Αύγουστο του 22, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι 70€, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα 70€ και τα 178€ και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από 178€.
  3. Μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του 22 ήταν τα 150 ευρώ. 
  4. Ο συνολικός τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 ήταν οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2019. 
  5. Τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας σε όλους τους βασικούς δείκτες (πληρότητα, τιμές κλπ) με αποτέλεσμα μια πτώση του τζίρου -21,2% σε σχέση με το 2019.
  6. Αντίστοιχη εικόνα προκύπτει από τη σύγκριση επιδόσεων μεταξύ ξενοδοχείων 4* & 5* και ξενοδοχείων από 1* έως 3* (τζίρος vs 2019 : 4* & 5* +13,1%, 1*- 3* -22,3%).
  7. Το 18% των συνολικών επενδύσεων των ξενοδοχείων το 2022 αφορούσε επενδύσεις βιωσιμότητας. 
  8. Το 1/3 περίπου των πελατών των ξενοδοχείων προέρχεται από τους Online Travel Agents (OTAs).  
  9. Από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023,  το 85%  έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο. 
  10. Η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι κατά το 2022 ήταν η εξεύρεση προσωπικού και το κόστος της ενέργειας. 
  11. Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο εξακολουθεί να προκαλεί ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ρευστότητα. 

Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισε:

«Τα ξενοδοχεία απέδειξαν την προσαρμοστικότητα και τη δυναμική τους. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος το 2022, όπως αναγνωρίζουν όλοι,  συνεισέφερε τα μέγιστα για την ελληνική οικονομία και για τη στήριξη της κοινωνίας. Βεβαίως σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, υπάρχουν μείζονα ζητούμενα, όπως η βιωσιμότητα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η προστασία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο θεματικός εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση των προορισμών, για τα οποία απαιτείται ειδική  προσοχή και μέριμνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μακράς πνοής. Θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση της χώρας που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές, ώστε να θωρακιστεί και να ενισχυθεί αυτή η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου, η οποία μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες αξίες στη χώρα.  Μέσα σε μια παγκόσμια οικονομική καταιγίδα είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική η συμβολή του ξενοδοχείου και του τουρισμού για να δέσουμε σε ασφαλές λιμάνι το καράβι της ελληνικής οικονομίας.»

Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εθνικές εκλογές καλείται να προχωρήσει πιο δυναμικά και πιο αποφασιστικά. Να δώσει βάρος στην προσέλκυση  τουριστών  και να θωρακίσει τα ελληνικά ξενοδοχεία. Να προχωρήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και να αναπτύξει και νέα μοντέλα τουρισμού(θρησκευτικός-ιαματικός-αθλητικός). Χριστός Ανέστη!

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

You Might Also Like

Η ΕΚΤ αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Τα κράτη-μέλη της ΕΕ οργανώνονται για την εύρυθμη λειτουργία τους – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Η ΕΕ εντείνει τους ελέγχους των συστημάτων στις χώρες της ΕΕ – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Η διπλωματική υπηρεσία της ΕΕ να καθοδηγεί τις πρεσβείες της – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Η Ευρώπη καλείται να αποκτήσει δυναμική και κύρος – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

Share This Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Άλλο παιχνίδι η ρεβάνς
Next Article ΜΕΔΟΥΣΑ: Το ψηφιακό αποθετήριο ανοιχτής πρόσβασης της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας: νέα δομή και ανανεωμένο περιεχόμενο (24/4/23)
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΑπόψειςΕλλάδαΘέματα

Θεσμική συνεργασία και Κυβερνοασφάλεια – Του Γιώργου Παπαπροδρόμου

7 Ιανουαρίου 2025
Απόψεις

Η εύρυθμη ένταξη των μεταναστών αποτελεί στρτατηγική προτεραιότητα – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

4 Δεκεμβρίου 2024
Απόψεις

Η σύγχυση του καταναλωτικού κοινού φέρνει αρνητικά αποτελέσματα – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

27 Νοεμβρίου 2024
ΒέροιαΑπόψειςΗμαθία

Ο χορός «τας» όπως τον είδα απ’ τους παλιούς…

26 Νοεμβρίου 2024
ΑπόψειςΒέροιαΗμαθία

«ΕΡΑΣΜΟΣ»: 25 Νοέμβρη – Η βία κατά των γυναικών πρέπει να εκλείψει… «χθες»!

23 Νοεμβρίου 2024
Απόψεις

Η ΕΕ καλείται να λύσει δομικά προβλήματα της – Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη

20 Νοεμβρίου 2024
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US
© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET
  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?