Τι συνέβη τελικά στην τελευταία συναυλία της «Εύηχης πόλης;»
Σε μια «γενική» περιγραφή του «συμβάντος» προχώρησε ο πρόεδρος της ΚΕΠΑ κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 26/6, απαντώντας σε ερώτηση για το τί συνέβη στην τελευταία συναυλία της «Εύηχης πόλης».
Ο κ. Ρίζος επιβεβαίωσε με την τοποθέτησή του την ύπαρξη «συμβάντος», χωρίς να επεκταθεί σε …. λεπτομέρειες. Μάλιστα είπε ότι κάθε περαιτέρω αναφορά θα έχει τον χαρακτήρα του «κουτσομπολιού» και ότι θα περιοριστεί στα όσα είπε γιατί κάθε άλλη αναφορά θα βλάψει τον καλλιτέχνη.
Σύμφωνα με όσα είπε, πριν την συναυλία «πληροφορήθηκε» ότι θα ανέβει στην εξέδρα κάποιο πανό και ζήτησε να μάθει το περιεχόμενό του. Κάτι που θεωρήθηκε από την «κίνηση» που θα προέβαινε στην συγκεκριμένη ενέργεια, ως «λογοκρισία», γι’ αυτό και ενέκυψε ένταση.
Όπως φαίνεται και από φωτογραφίες και βίντεο που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο, μέλη της κίνησης «SOS Βέρμιο» ανέβηκαν στη σκηνή με πανό το οποίο έγραφε «Ούτε μια πουθενά, ελεύθερα βουνά χωρίς αιολικά».
Δήμος Βέροιας-Η τοποθέτηση του προέδρου της ΚΕΠΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο
Μάλιστα τα άτομα που ανέβηκαν στη σκηνή τα κάλεσε και τα προλόγισε ο ίδιος ο κ. Πιστιόλης, λέγοντας «την αγάπη μας και την αλληλεγγύη στα παιδιά που αγωνίζονται για να μείνουν ελεύθερα τα βουνά», εν μέσω χειροκροτημάτων και μάλιστα υπήρξε μια σύντομη, ενημερωτική ομιλία σχετικά. Ακολούθως η συναυλία συνεχίστηκε κανονικά.
Από το σημείο αυτό και μετά παραμένουν άγνωστες οι συνθήκες κάτω από τις οποίες υπήρξε επεισοδιακό φινάλε και ένταση η οποία παρατάθηκε αρκετή ώρα μετά το τέλος της συναυλίας.
Είναι προφανές ότι ο πρόεδρος του πολιτιστικού φορέα του Δήμου Βέροιας – όπως φάνηκε άλλωστε από τα αλλεπάλληλα αυτοαναφορικά εγκωμιαστικά δημοσιεύματα – επιθυμεί ένα καθαρό, θετικό πρόσημο στον απολογισμό της διοργάνωσης, χωρίς την παραμικρή σκιά. Αναφέρθηκαν άλλωστε μέχρι και παραινέσεις για «μηδενισμό» του θέματος, στο όριο του «μη γενόμενου».
Ευγενής οπωσδήποτε προσέγγιση να μην δοθεί συνέχεια σε ένα «ατυχές γεγονός», όσο και ατυχής και η παραπομπή στη σφαίρα του «κουτσομπολισμού» το δικαίωμα των εκπροσώπων των πολιτών στο Δήμο, αλλά και των ίδιων των δημοτών να γνωρίζουν τι συνέβη στην ολότητα της διοργάνωσης και όχι να είναι αναγνώστες μόνο διθυραμβικών σχολίων.
Όπως πολύ ορθά είπε ο πρόεδρος της ΚΕΠΑ – και καλό είναι να υπάρχει συχνή και στοχευμένη υπόμνηση – οι εκδηλώσεις έγιναν με χρήματα των δημοτών. Και δεν είναι «κουτσομπολιό» όταν υφίσταται ένα γεγονός μέσα στα πλαίσια της διοργάνωσης.
Πρόκειται μάλλον περί «κουτσελινικής κοπής» υπεκφυγή η οποία επιχειρεί να «δραπετεύσει» από κάτι δυσάρεστο, αλλά δεν αντιμετωπίζεται η πραγματικότητα αφοριστικά, ούτε με επίκληση «προστατευτικών προθέσεων». Αν κριθεί σκόπιμο και αναγκαίο, μπορεί κάλλιστα να επωμισθεί ο ίδιος ο καλλιτέχνης την υπεράσπισή του.
Σε κάθε περίπτωση δεν αποτελεί σύνηθες φαινόμενο να τελειώνει μια εκδήλωση με «κουτουλίδια», ενώπιον δεκάδων παρισταμένων.
Εάν στον «πατριωτισμό» των ΜΜΕ τα οποία έτυχαν αναγνώρισης της προσφοράς τους, περιλαμβάνεται και η κατά παραίνεση ή κατ’ εντολή, αποσιώπηση, τότε πράγματι διαμορφώνεται μια «ολότητα» που λειτουργεί με δικούς της όρους. Αλλά όχι απαραίτητα με την ίδια «ανάγνωση» των πραγμάτων.
Σεβαστή η επιλογή του καθένα στο βαθμό που είναι ανεκτός, αποδεκτός και «γοητευτικός» ο ρόλος του «παρία» και του δεδομένου χειροκροτητή σε επικοινωνιακά μεγαλοπιάσματα και στην παγίωση ενός «συστήματος» σχέσεων και προσώπων.
Δ.Καρ.