By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianetVerianet
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: Οι Χούθι… “ανατινάζουν” το μεταφορικό κόστος: 173% αύξηση στην τιμή spot για τα κοντέινερ
Share
Font ResizerAa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Ειδήσεις > Διεθνή > Οι Χούθι… “ανατινάζουν” το μεταφορικό κόστος: 173% αύξηση στην τιμή spot για τα κοντέινερ
ΔιεθνήΕιδήσεις

Οι Χούθι… “ανατινάζουν” το μεταφορικό κόστος: 173% αύξηση στην τιμή spot για τα κοντέινερ

Sofia Veiou
Sofia Veiou 4 Ιανουαρίου 2024
Share
5 Min Read
SHARE

Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και ΗΠΑ αυξάνονται λόγω της μειωμένης χωρητικότητας που προκαλείται από τις απειλές για τα φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η τιμή spot για την αποστολή εμπορευμάτων σε ένα κοντέινερ 12 μέτρων από την Ασία στη βόρεια Ευρώπη ξεπερνά πλέον τις 4.000 δολάρια, ένα άλμα 173% από λίγο πριν ξεκινήσουν οι εκτροπές στα μέσα Δεκεμβρίου, ανέφερε αργά την Τετάρτη η Freightos.com, πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών φορτίου, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.

Το κόστος για αγαθά τα οποία μεταφέρονται από την Ασία στη Μεσόγειο αυξήθηκε στα 5.175 δολάρια, αναφέρει η Freightos, προσθέτοντας ότι ορισμένοι μεταφορείς έχουν ανακοινώσει τιμές άνω των 6.000 δολαρίων γι’ αυτή τη διαδρομή από τα μέσα Ιανουαρίου. Οι τιμές από την Ασία προς την Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής έχουν αυξηθεί κατά 55% στα 3.900 δολ. για ένα κοντέινερ 12 μέτρων.

Οι μεταφορικές υπηρεσίες από την Ασία προς τη βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο κοστίζουν και οι δύο περισσότερο από το διπλάσιο των επιπέδων τους τον Ιανουάριο του 2019, εξακολουθούν ωστόσο να κινούνται πολύ χαμηλότερα από τις “κορυφές” τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, σημειώνει ο Judah Levine, επικεφαλής έρευνας στη Freightos.

Ένα ξεχωριστό εύρος τιμών εμπορευματοκιβωτίων το οποίο κυκλοφόρησε την Πέμπτη έδειξε επίσης αύξηση. Σύμφωνα με το Drewry World Container Index, τα ναύλα από την Κίνα προς την Ευρώπη έχουν υπερδιπλασιαστεί από τις 21 Δεκεμβρίου και εκείνα από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες έχουν καταγράψει αύξηση κατά 30%.

Η άνοδος των τιμών είναι μέρος των επιπτώσεων από την επιβράδυνση της κυκλοφορίας στη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 25% τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα πλοία ακολουθούν μακρύτερες διαδρομές για να αποφύγουν πυραυλικές επιθέσεις από τους ιρανόφιλους σιίτες ισλαμιστές Χούθι της Υεμένης, που ελέγχουν την πρωτεύουσα Σανάα και μεγάλο μέρος της αραβικής αυτής χώρας.

Οι Χούθι ισχυρίζονται ότι στοχοποιούν κάθε σκάφος το οποίο έχει σχέση με το Ισραήλ, αν και αυτές οι υποτιθέμενες “συνδέσεις” φαίνονται όλο και πιο αδύναμες.

 

“Συστημικά σημαντική”

Οι ναυτιλιακές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές τους όταν μειώνεται η διαθέσιμη χωρητικότητα και προσθέτουν χρεώσεις για τον επιπλέον χρόνο ο οποίος απαιτείται για την παράδοση των εμπορευμάτων και σε περιόδους με μεγαλύτερη κίνηση από το κανονικό για έκαστη περίοδο του έτους.

Εν τω μεταξύ, οι εκρήξεις κοντά στο ταφικό μνήμα του Ιρανού στρατηγού Κασέμ Σουλεϊμανί, που σκότωσαν τουλάχιστον 84 άτομα, απειλούν να διευρύνουν τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή. Η Τεχεράνη τόνισε ότι οι επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν για να τιμωρηθεί η στάση της εναντίον του Ισραήλ, αν και οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι ούτε το Ισραήλ ούτε οι ίδιες εμπλέκονται.

Τις 10 ημέρες έως τις 2 Ιανουαρίου, ο αριθμός των διελεύσεων από το Σουέζ μειώθηκε κατά 28% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη από την πλατφόρμα PortWatch του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η οποία λειτουργεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Αυτό είναι σύμφωνο με το 3,1% του παγκόσμιου εμπορίου που εκτρέπεται μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Το ΔΝΤ έχει χαρακτηρίσει την Ερυθρά Θάλασσα “συστημικά σημαντική” ναυτιλιακή λωρίδα δια της οποίας διεξάγονται περισσότερες από 19.000 διελεύσεις πλοίων ετησίως. Μειωμένη κίνηση έχει παρατηρηθεί από τις 16 Δεκεμβρίου, ανέφερε στο σημείωμα το ίδρυμα το οποίο εδρεύει στην Ουάσιγκτον.

Για τους ιδιοκτήτες φορτίου που βλέπουν το κόστος ναύλων τους να αυξάνεται, ο κίνδυνος είναι οι τιμές spot να παραμείνουν υψηλές και να τους αφήσουν με λιγότερα διαπραγματευτικά όπλα όταν διαπραγματεύονται μακροπρόθεσμα συμβόλαια, τα οποία συνήθως συνάπτονται μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου. Οι περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές διεξάγονται με τιμές οι οποίες ορίζονται σε αυτές τις συμβάσεις.

Ο αντίκτυπος υπερβαίνει τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.

Οι αγορές θαλάσσιας μεταφοράς πετρελαίου έχουν επίσης σημειώσει κάποια αύξηση, σημειώνει η ναυλομεσιτική Braemar σε έρευνά της, κυρίως για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα, όπως βενζίνη και ντίζελ. Οι τιμές φορτίου για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα από τη Μεσόγειο στην Ιαπωνία μέσω Ερυθράς Θάλασσας έχουν αυξηθεί από περίπου 8.000 δολάρια την ημέρα στις αρχές Δεκεμβρίου σε 26.000 δολάρια αυτήν την εβδομάδα.

“Οποιαδήποτε διαδρομή περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα είναι “κόκκινη””, αναφέρουν οι αναλυτές της Braemar.

 

 

capital.gr

 

You Might Also Like

Σχέδιο επιτάχυνσης πλειστηριασμών: Τι αλλάζει στις ανακοπές

Καλοκαιρινό ηλεκτροσόκ! +60% η τιμή του ρεύματος

Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2

Τι αλλάζει στα στεγαστικά δάνεια με τον θεσμό της διαμεσολάβησης

Κυνήγι για παλιά χρέη στην Εφορία- Πότε και πώς “παγώνουν”

Share This Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Έφυγε από τη ζωή ο Απόστολος Χατζόγλου – Ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας
Next Article Μεταβιβάσεις ακινήτων: Μέσα σε 24 ώρες με τον ηλεκτρονικό φάκελο
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

ΔΥΠΑ: Έρχονται δύο νέα προγράμματα κατάρτισης για ανέργους- Όλες οι λεπτομέρειες

6 Ιουνίου 2025
ΠολιτισμόςΒέροιαΗμαθία

“5 γενιές, μια αλυσίδα” – 70 Χρόνια Εύξεινος Λέσχη Βέροιας

2 Ιουνίου 2025
ΠολιτικήΗμαθία

Απ. Βεσυρόπουλος: Ανακαινίζονται 8 σχολεία της Ημαθίας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου»

2 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Όλες οι διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ στις φετινές φορολογικές δηλώσεις!

2 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Άγγιξαν τα 50 δισ. ευρώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τον ΕΦΚΑ!

31 Μαΐου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Έκρηξη φόρων έως και 33,8% για τους ελεύθερους επαγγελματίες!

28 Μαΐου 2025
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US
© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET
  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?