Εάν δώσετε ένα μαθηματικό πρόβλημα σε 10 μαθηματικούς, θα σας δώσουν την ίδια λύση.
Αυτό είναι επιστήμη. Αν δώσετε ένα μοντέλο σε 10 ζωγράφους να το ζωγραφίσουν θα σας δώσουν 10 διαφορετικούς πίνακες. Αυτό είναι τέχνη και εμπειρική διαδικασία.
Εάν ρωτήσετε 10 επιχειρηματίες να σας πουν τι είναι επιχειρηματικότητα θα λάβετε 10 διαφορετικές απαντήσεις, όπως την έχουν διαμορφώσει από την εμπειρία τους. Εάν ρωτήσετε 10 διαφορετικούς οικονομολόγους τι είναι επιχειρηματικότητα, θα πάρετε μια απάντηση. Αυτήν που έμαθαν από τα βιβλία τους.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Οι μεν επιχειρηματίες βλέπουν την επιχειρηματικότητα από τη δική τους οπτική, την οπτική της αγοράς, οι δε οικονομολόγοι από την οπτική της επιστήμης.
Οι μεν επιχειρηματίες βλέπουν την επιχειρηματικότητα ως δραστηριότητα που έχει σχέση με τον άνθρωπο και την αγορά, οι δε οικονομολόγοι την βλέπουν ως οικονομική δραστηριότητα και αριθμούς. Οι μεν το βλέπουν ως εμπειρική διαδικασία, οι δε ως επιστήμη. Σε τι διαφέρουν αυτές οι δύο διαφορετικές προσεγγίσεις;
Η μεν πρώτη προσέγγιση δημιουργεί επιχειρηματίες, η δε δεύτερη εξαιρετικά στελέχη επιχειρήσεων. Με απλά λόγια, τα πανεπιστήμια δεν δίνουν πτυχίο επιχειρηματία. Ούτε το Χάρβαρντ.
Στην προκειμένη περίπτωση δίνουμε έμφαση στην εμπειρική διαδικασία, η οποία λαμβάνει υπόψη της τα δεδομένα της αγοράς, τους χαρακτήρες των ανθρώπων, τις σχέσεις των ανθρώπων και δημιουργεί στάσεις και συμπεριφορές για την άσκηση της αποτελεσματικής επιχειρηματικότητας.
Σ’ αυτήν που ωθεί τους ανθρώπους να ανακαλύψουν ευκαιρίες, να δουν μακριά, να σκεφθούν, να αποφασίσουν και να ενεργήσουν. Σ’ αυτήν που ερμηνεύει την επιχειρηματικότητα με όρους αγοράς.
- Πόσοι επιχειρηματίες ερμηνεύουν την επιχειρηματικότητα με όρους αγοράς;
- Πόσοι επιχειρηματίες σκέφτονται και ενεργούν με όρους αγοράς;
- Πώς εφαρμόζεται στην πράξη η επιχειρηματικότητα της αγοράς;
Πολλοί λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν να εφαρμόζουν την επιχειρηματικότητα με όρους αγοράς. Όχι μόνον στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όσοι το έχουν πετύχει, έχουν δημιουργήσει κερδοφόρες επιχειρήσεις και απολαμβάνουν την επιτυχία τους. Οι υπόλοιποι είτε υπολειτουργούν ή κλείνουν.
Εάν θέλετε η επιχείρησή σας να λειτουργεί αποτελεσματικά και κερδοφόρα, πρέπει να μάθετε να εφαρμόζετε την επιχειρηματικότητα με όρους αγοράς, όπως κάνουν όλοι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες.
Για να το πετύχετε αυτό πρέπει πρώτα να γνωρίσετε την επιχείρησή σας. Να γνωρίσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας, ώστε να προσαρμόσετε τη λειτουργία σας στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς.
Στη συνέχεια να ενισχύσετε τους τομείς στους οποίους η επιχείρησή σας υποαποδίδει, προκειμένου να ανεβάσετε το επίπεδο αυτών των τομέων και να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα.
Η διαδικασία αυτή σας βοηθάει να σκέφτεστε επιχειρηματικά, να αποφασίζετε επιχειρηματικά, να ενεργείτε επιχειρηματικά και να αυξάνετε την κερδοφορία σας.
Επειδή ο ανταγωνισμός κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο έντονος, στην αγορά θα επιβιώσουν οι επιχειρήσεις που θα ξέρουν πως να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
Γι αυτό μην αφήσετε την επιχείρησή σας να χάσει την επαφή της με την αγορά. Γνωρίστε την, αξιολογήστε την, δείτε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας, ενισχύστε τα αδύνατα σημεία σας και μπείτε από καλύτερη θέση στην αγορά.
Στη ζωή και τις επιχειρήσεις, κερδίζουν περισσότερα, όσοι γνωρίζουν περισσότερα.
Νέστορας Ι. Κολοβός
Master Παν/μιου Leeds Μεγάλης Βρετανίας
Διδάκτωρ Α.Π.Θ.
Πτυχιούχος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Business &Life Coach
Emai:info@kozani.net
Τηλ. 6973225228