Η κρατούσα εκδοχή που επικράτησε ως κοινή πεποίθηση ήταν «λόγω μετατόπισης φορτίου». Κατά δεύτερο λόγο, υπαιτιότητα αποδόθηκε και στο γεγονός ότι το σήμα “sos” είχε λάθος στίγμα…
Κοινώς, φταίχτης ήταν ένας άνθρωπος που δεν έβαλε και δεν έδεσε σωστά ένα φορτηγό το οποίο, λόγω θαλασσοταραχής, μετατοπίστηκε κι έσπασε την πόρτα, απ’ όπου γέμισε με νερά το πλοίο…
Έτσι απλά το τρομερό ναυάγιο που στοίχισε τη ζωή σε 300 ανθρώπους, αποδόθηκε στην αβλεψία ενός μεροκαματιάρη. Και η καθυστέρηση της προσέγγισης από παραπλέοντα πλοία, στο λάθος του ασυρματιστή που έδωσε λάθος στίγμα…
Ήταν 8 Δεκεμβρίου του 1966…
Ποιο ήταν όμως το «βάθος» του φακέλου του «εγκλήματος»…
Το «αξιόπλοον» οχηματαγωγό «Ηράκλειο» ήταν ένα «γκαζάδικο» που σάπιζε σε κάποιο λιμάνι της Αγγλίας. Έίχε ναυπηγηθεί στη Γλασκόβη το 1949… Χάρη στην «ελληνική ευρεσιτεχνία», μετατράπηκε σε «οχηματαγωγό»!!!!
Οι μετατροπές που έγιναν ξεπερνούν κάθε φαντασία και κάθε έννοια κανόνων ναυπηγικής και ασφάλειας!!!
Όταν κάποιος επιθεωρητής του Υπουργείο Εμπορικής ναυτιλίας τόλμησε να επιχειρήσει αιφνιδιαστικό έλεγχο, απολύθηκε (ναι! Απολύθηκε!) από την υπηρεσία του πριν φτάσει στο λιμάνι!!!
Το πλοίο έφυγε από την Κρήτη με ανέμους 8 έως 9 μποφόρ!!! Ποιος έδωσε άδεια απόπλου με τέτοιες καιρικές συνθήκες;
Χάριν της διατήρησης της φήμης του ως του «ταχύτερου οχηματαγωγού της γραμμής Κρήτης», απόλυτα συνυφασμένη με τα τεράστια κέρδη που απέφερε, παραβλέφθηκαν όλοι οι κανόνες ναυσιπλοΐας. Ακόμη κι όταν γέμισε το αμπάρι με νερά, η απάντηση του πλοίαρχου στις αγωνιώδεις εκκλήσεις του πληρώματος ήταν: «Τι θα πει το γραφείο»!!!
Το ναυάγιο της Φαλκονέρας όπως έμεινε στις μαύρες σελίδες, αποδόθηκε στην κακή φόρτωση ενός φορτηγού αυτοκινήτου το οποίο δεν δέθηκε καλά.
Ήταν 8 Δεκεμβρίου του 1966…
Οι ποινές που επέβαλε το δικαστήριο προκάλεσαν την αγανάκτηση των συγγενών των αδικοχαμένων.
Ο φάκελος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά δυο χρόνια αργότερα.
Για όλα έφταιγε ένα φορτηγό που δεν το έδεσε σωστά ένας εργαζόμενος…
Αρκετά χρόνια αργότερα ο πλοιοκτήτης βρήκε τραγικό θάνατο, θύμα της γνωστής «εταιρίας δολοφόνων»…
Στη σύγχρονη, «ευρωπαία» Ελλάδα των αλλεπάλληλων μνημονίων, η «Τραινοσε» πουλήθηκε για 45 εκατομμύρια ευρώ… Η μεταγραφή του Γκάρεθ Μπέϊλ από την Τότεναμ στη Ρεάλ κόστισε 100 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή στη μισή τιμή ενός καλοπληρωμένου ποδοσφαιριστή.
Η αγοράστρια εταιρία πήρε το εμπορικό κομμάτι. Την εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων. Τα έσοδα.
Οι υποδομές, η συντήρηση του δικτύου, ο εκσυγχρονισμός του, η ασφάλειά του, έμειναν στο κράτος. Τα έσοδα στην εταιρία, η δαπάνη του δικτύου στην Πολιτεία.
Μια σειρά από έγγραφα που τώρα έρχονται στο φως της δημοσιότητας, προκαλούν ανατριχίλα.
Δεν είναι «προφητικά»… Προφητεία είναι η ενόραση και η «επικοινωνία» με το υπερπέραν…
Τα έγγραφα αυτά παραθέτουν πραγματικά και συγκλονιστικά στοιχεία… Δυστυχώς έγιναν ευρύτερα γνωστά, μετά….
Αυτοί που τα γνώριζαν πριν μάλλον τα αξιολόγησαν ως «χαμηλής σημασίας» έως «αδιάφορα»….
Στον «ευρύτερο δημόσιο τομέα» και στο «πελατειακό κράτος», οι αλήθειες είναι «περιττές γκρίνιες»… Χρήσιμοι και αρεστοί είναι οι «πρόθυμοι» και «υπάκουοι»…
Η επενδύτρια εταιρία υπερηφάνως πρόβαλε την μείωση του χρόνου των δρομολογίων, ως συγκριτικό πλεονέκτημα, προς άγραν πελατείας και κερδών. Ουδόλως λήφθηκαν υπ’ όψη τα όσα ανατριχιαστικά τονίζονται σε αναφορές για την επικινδυνότητα των δρομολογίων.
«Δε θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» (7 Φεβρουαρίου 2023)
Μόλις 21 μέρες πριν το τραγικό δυστύχημα…!!!
Τι ανέφερε το έγγραφο μεταξύ άλλων… «Εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις»!!!
Έναντι των «γκρινιάρηδων» και «κινδυνολόγων», η απάντηση ήταν να «βαφτιστεί» ως σταθμάρχης ένας πρώην αχθοφόρος. Το μετέπειτα, εύκολο θύμα…
Το 1966, στο «Ηράκλειο» έφταιγε ο μεροκαματιάρης που δεν έδεσε σωστά τη νταλίκα… Το 2023 φταίει ο σταθμάρχης που ξέχασε να αλλάξει τα «κλειδιά» της γραμμής…
Το ότι σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο με τεράστιες ελλείψεις και κενά, ανατέθηκε η εξαιρετικά κρίσιμη αρμοδιότητα σε έναν εξαιρετικά αμφίβολης (όχι με δική του ευθύνη) ικανότητας άνθρωπο, είναι κάτι που περνάει σε δεύτερη μοίρα… Στο βάθος του φακέλου…
Αύριο σε κάποιο χειρουργείο θα πεθάνει κάποιος άνθρωπος… Μέχρι να αποδειχτεί ότι ο γιατρός που τον χειρούργησε ήταν πρώην προϊστάμενος καθαριότητας. Και η αναισθησιολόγος ήταν πρώην τραπεζοκόμος…
Αδιανόητο σε βαθμό φαιδρότητας ε; Ναι έτσι είναι… Φαιδρό και αδιανόητο όταν αφορά ένα σοβαρό κράτος…
Σε ένα φαιδρό κράτος μάλλον τίποτα δεν είναι αδιανόητο και απίστευτο…
Απ’ το «τι θα πει το γραφείο» του ναυάγιου του 1966 στο «πάμε κι όπου βγει» στο τραγικό δυστύχημα του 2023…
Τρέμω για αυτά που θα ‘ρθουν στη συνέχεια….
Καληνύχτα Ελλάδα…
Δ.Καρ.