By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianet
Notification Show More
Aa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: 6 στους 10 τρέμουν το αυξημένο κόστος ζωής – 1 στους 2 αγοράζει μόνο τα απαραίτητα
Share
Aa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Ειδήσεις > Οικονομία > 6 στους 10 τρέμουν το αυξημένο κόστος ζωής – 1 στους 2 αγοράζει μόνο τα απαραίτητα
ΟικονομίαΕιδήσεις

6 στους 10 τρέμουν το αυξημένο κόστος ζωής – 1 στους 2 αγοράζει μόνο τα απαραίτητα

Για τους Έλληνες καταναλωτές, η τιμή είναι με διαφορά το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο

Sofia Veiou
Sofia Veiou 29 Απριλίου 2023
Share
3 Min Read
SHARE

6 στους 10 τρέμουν το αυξημένο κόστος ζωής – 1 στους 2 αγοράζει μόνο τα απαραίτητα.

Για τους Έλληνες καταναλωτές, η τιμή είναι με διαφορά το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο


 

Η εκτόξευση του πληθωρισμού και οι συνεχείς ανατιμήσεις βασικών αγαθών και προϊόντων έχουν σφίξει την θηλιά στα ελληνικά νοικοκυριά. Είναι το αβίαστο συμπέρασμα πολλών αναλύσεων και εκθέσεων που έχουν δημοσιευτεί τους τελευταίους μήνες και με το οποίο συμφωνεί και η μελέτη της ΕΥ. Η τελευταία θέτει ως σημείο αναφοράς και τη ψυχολογική επιβάρυνση που έχουν υποστεί οι καταναλωτές από το αυξημένο κόστος, το οποίο τους προκαλεί τρόμο και έντονη ανησυχία.

Το 56% των καταναλωτών στη χώρα, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, δηλώνουν ότι ανησυχούν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, και 40% για την οικονομία γενικά. Συγχρόνως, δύο στους τρεις (69%) εκτιμούν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες, και δύο στους πέντε (38%) ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τον επόμενο χρόνο.

Το κλίμα ανησυχίας, πάντως, έχει εδραιωθεί σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, δεν αποτελεί δηλαδή μόνο ελληνικό φαινόμενο. Τα αντίστοιχα ποσοστά ανησυχίας παγκοσμίως, φτάνουν το 58% και στην Ευρώπη το 71%.

Η ακρίβεια έχει μεταβάλει τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι έχουν περικόψει δραστικά πολλές δαπάνες. Ένας στους δύο (49%) αναφέρει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, ένας στους πέντε (19%) ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα όπως φαγητό, υγειονομική περίθαλψη και στέγαση, και ένας στους δέκα (12%) ότι βασίζεται στην κυβερνητική στήριξη για να μπορέσει να ανταπεξέλθει οικονομικά.

Η τιμή παραμένει σήμερα, με διαφορά, το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα, ενώ 71% των ερωτώμενων εκτιμούν ότι θα παραμείνει το σημαντικότερο κριτήριο και σε τρία χρόνια από σήμερα.

 

Παραμένει μειωμένη η πιστότητα στα brands

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ανάγκη αναζήτησης φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων, συνεχίζουν να επιδρούν αρνητικά στην πιστότητα των καταναλωτών προς τα brands. Ένας στους δύο (53%) δηλώνει ότι οι μάρκες σήμερα αποτελούν λιγότερο σημαντικό κριτήριο σε όλες τις αγοραστικές αποφάσεις, ενώ μόλις ένας στους δέκα (11%) αναφέρει τη μάρκα του προϊόντος μεταξύ των σημαντικότερων αγοραστικών κριτηρίων σε τρία χρόνια από σήμερα. Μόνο 16% εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για μάρκες που εμπιστεύονται.

Παράλληλα, οι μισοί (51%) έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν, με τους περισσότερους από αυτούς (38%) να στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η έρευνα διεξήχθη, με τη συνεργασία της MRB, σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 30 Ιανουαρίου και 6 Φεβρουαρίου 2023, και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, FutureConsumerIndex, η οποία παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου, από την έναρξη της πανδημίας.

 

Πηγή: www.sofokleousin.gr

 

 

You Might Also Like

«Κλείδωσαν» οι αυξήσεις στα διόδια – Σε τρεις δόσεις έως το 2026

Βεσυρόπουλος: Η ορκωμοσία των Αστυφυλάκων δικαιώνει έμπρακτα τις προσπάθειες μας για την επαναλειτουργία της

Κίνητρα στους εφοριακούς για να βάζουν πρόστιμα!

Πέθανε σε ηλικία 100 ετών ο Χένρι Κίσινγκερ

Πέθανε ο συγγραφέας του «Ζ» Βασίλης Βασιλικός

TAGGED: Must Read
Share this Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Super League 2: Πανσερραϊκός – Βέροια 2-0
Next Article Ήρθε για να ταράξει Νύφες και Πεθερές… Το Προξενιό Στην Πόρτα Σου (Δείτε το 1ο Επεισόδιο)
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΟικονομίαΕιδήσεις

«Κλείδωσαν» οι αυξήσεις στα διόδια – Σε τρεις δόσεις έως το 2026

1 Δεκεμβρίου 2023
ΗμαθίαΠολιτική

Βεσυρόπουλος: Η ορκωμοσία των Αστυφυλάκων δικαιώνει έμπρακτα τις προσπάθειες μας για την επαναλειτουργία της

1 Δεκεμβρίου 2023
ΟικονομίαΕιδήσεις

Κίνητρα στους εφοριακούς για να βάζουν πρόστιμα!

1 Δεκεμβρίου 2023
ΚόσμοςΕιδήσεις

Πέθανε σε ηλικία 100 ετών ο Χένρι Κίσινγκερ

30 Νοεμβρίου 2023
ΕλλάδαΕιδήσεις

Πέθανε ο συγγραφέας του «Ζ» Βασίλης Βασιλικός

30 Νοεμβρίου 2023
ΠολιτικήΗμαθία

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ημαθίας: Συνεχίζουμε τον αταλάντευτο αγώνα για μια κοινωνία με δικαιοσύνη

30 Νοεμβρίου 2023
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US

© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET

  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?