By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianetVerianet
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: Με 4 τρόπους οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ
Share
Font ResizerAa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Ειδήσεις > Οικονομία > Με 4 τρόπους οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ
ΟικονομίαΕιδήσεις

Με 4 τρόπους οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ

Πώς θα αξιολογούνται τα καταγγελλόμενα η ειδική επιτροπή που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα

Sofia Veiou
Sofia Veiou 13 Ιουνίου 2024
Share
5 Min Read
SHARE

Με 4 τρόπους οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ

Ιδιαίτερη βαρύτητα στις καταγγελίες των πολιτών για φοροδιαφυγή, απάτες και ξέπλυμα χρήματος δίνουν το ΣΔΟΕ και η ΑΑΔΕ, καθώς μέσω των καταγγελιών προκύπτουν μεγάλες υποθέσεις.

Με απόφαση το υπουργείου Οικονομικών συστάθηκε επιτροπή υποδοχής καταγγελιών στο ΣΔΟΕ, ενώ αντίστοιχες επιτροπές έχουν συσταθεί και στα Ελεγκτικά Κέντρα της ΑΑΔΕ.

Οι ουσιαστικότερες καταγγελίες προκύπτουν από πρώην συνεταίρους, πρώην συζύγους, πρώην λογιστές και έπονται οι καταγγελίες από πελάτες των επιχειρήσεων ή των ελευθέρων επαγγελματιών.

Σε ότι αφορά στο ΣΔΟΕ, συστήνεται στη Γενική Διεύθυνση του Σώματος, τριμελής Επιτροπή, για τη μελέτη και αξιολόγηση πληροφοριών που σχετίζονται με την άσκηση του έργου και της αποστολής της Γενικής Διεύθυνσης του Σ.Δ.Ο.Ε. Έργο της Επιτροπής είναι:

  • Η εξέταση του περιεχομένου κάθε πληροφορίας που εισάγεται σ΄ αυτήν, Πληροφορίες που αναφέρονται σε αρμοδιότητες άλλων Υπηρεσιών θα διαβιβάζονται σ΄ αυτές, χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση.
  • Η αξιολόγηση των πληροφοριών που αναφέρονται σε διάπραξη παραβάσεων, η διερεύνηση των οποίων εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Σ.Δ.Ο.Ε.

Η αξιολόγηση των καταγγελιών συνίσταται στο χαρακτηρισμό της πληροφορίας από πλευράς ενδιαφέροντος και αμεσότητας δράσης που απαιτεί και συγκςεκριμένα:

  • Χωρίς ενδιαφέρον (βαθμός ενδιαφέροντος 0). Τίθεται με απόφαση της Επιτροπής στο αρχείο, από το οποίο μπορεί να ανασυρθεί εφόσον προκύψουν νεότερα στοιχεία.
  • Απλή μικρού ενδιαφέροντος (βαθμός ενδιαφέροντος 1). Τίθεται σε προσωρινό αρχείο μέχρι να διερευνηθούν οι σημαντικότερες πληροφορίες.
  • Ενδιαφέρουσα σημαντική (βαθμός ενδιαφέροντος 2). Εντάσσεται για περαιτέρω διερεύνηση στον προγραμματισμό δράσης της αρμόδιας Επιχειρησιακής Διεύθυνσης.
  • Πολύ ενδιαφέρουσα εξόχως σημαντική (βαθμός ενδιαφέροντος 3). Διαβιβάζεται για άμεση διερεύνηση με έκδοση εντολής ελέγχου.
  • Ειδικού χειρισμού (βαθμός ενδιαφέροντος 4). Διαβιβάζεται άμεσα για την κατά προτεραιότητα διερεύνηση με έκδοση εντολής ελέγχου, με παράλληλη ενημέρωση του Γενικού Διευθυντή και του Γενικού Γραμματέα Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας.

Συγχρόνως η ταχύτητα αντίδρασης των υπηρεσιών είναι ανάλογη του χαρακτηρισμού των καταγγελιών και συγκεκριμένα:

  • Κοινή: Ένταξη στον προγραμματισμό δράσης της αρμόδιας Επιχειρησιακής Διεύθυνσης (κατόπιν γνωμοδότησης της Επιτροπής).
  • Επείγουσα: Άμεση ενέργεια (έκδοση εντολής ελέγχου), με τη λήψη πληροφοριακού δελτίου.
  • Εξαιρετικώς επείγουσα: Η πληροφορία, με τη λήψη και κατόπιν έγκρισης του Προέδρου της Επιτροπής, διαβιβάζεται άμεσα για ενέργεια. Τα λοιπά μέλη της Επιτροπής ενημερώνονται στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση της.

 

Τρόπος υποβολής καταγγελίας

Οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ μπορούν να γίνουν προφορικά ή γραπτά, επώνυμα ή ανώνυμα με τέσσερις τρόπους:

  • Υποβολή με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία του Σ.Δ.Ο.Ε. (Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, γρ. 401- 4ος όροφος)
  • Αποστολή μέσω ταχυδρομείου (Ταχ. Δ/νση: Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, Τ.Κ. 118 53 ΑΘΗΝΑ)
  • Αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (kataggelies@sdoe.gr)
  • Τηλεφωνικά στον αριθμό 1517

Όλες οι καταγγελίες επώνυμες και ανώνυμες αξιολογούνται (με τα ίδια κριτήρια) από Αρμόδια Επιτροπή, προκειμένου, να κριθεί η σπουδαιότητα τους και ο βαθμός προτεραιότητας για τη διερεύνηση τους.

 

Στα Ελεγκτικά Κέντρα

Επίσης, τέθηκαν σε λειτουργία τα γραφεία υποδοχής των καταγγελιών στα Ελεγκτικά Κέντρα, τα οποία αξιολογούν τις καταγγελίες, ενώ υπάρχει και η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα συγκεντρώνονται και θα αξιολογούνται οι καταγγελίες.
Η αξιολόγηση των καταγγελιών γίνεται, ανάλογα με τη βαρύτητα που έχουν, με την ακόλουθη κλίμακα:

  • Άνευ ενδιαφέροντος: 0
  • Απλό – Μικρού ενδιαφέροντος: 1
  • Ενδιαφέρον – Σημαντικό: 2
  • Άμεση/ Ταχεία επέμβαση: 3
  • Τα γραφεία συλλογής καταγγελιών

Σε ότι αφορά στα νέα γραφεία συλλογής καταγγελιών το πλάνο της ΑΑΔΕ προβλέπει ότι, έχουν έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

  • Συγκέντρωση των καταγγελιών, παραπόνων, υποδείξεων, προτάσεων, αιτημάτων, στοιχείων και πληροφοριών, που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ και εν γένει με την αποστολή αυτής, των οποίων η λήψη πραγματοποιείται μέσω απλού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με φυσική παρουσία ή διαβίβαση από άλλες υπηρεσίες.
  • Διερεύνηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών και η αναζήτηση τυχόν πρόσθετων στοιχείων στο διαδίκτυο (internet) και στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ.
  • Καταχώρηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών στο Ο.Π.Σ. Αξιοποίησης Καταγγελιών/Πληροφοριών της ΑΑΔΕ.
  • Διαβίβαση καταγγελιών/πληροφοριών, που δε σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ στους αρμόδιους Φορείς.
  • Διαβίβαση των αξιολογημένων, ως σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ΚΕ.ΦΟ.Μ.ΕΠ., ΕΛ.ΚΕ., Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της ΑΑΔΕ, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες εντός ή/και εκτός ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το περιεχόμενό τους.
    Διαχείριση των επαναπροσδιοριζόμενων καταγγελιών ως απλών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών.
  • Διαφύλαξη σε φυσικό ή ψηφιακό αρχείο των σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, οι οποίες δεν ταυτοποιήθηκαν έως ότου ταυτοποιηθούν, κατόπιν μελλοντικών συσχετισμών με άλλη καταγγελία/πληροφορία.
  • Καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων και των ερευνών που διενεργήθηκαν από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.

 

sofokleousin.gr

 

You Might Also Like

Πέθανε από ανακοπή καρδιάς ο Απόστολος Βεσυρόπουλος

Κάτω από 1.000 ευρώ έχουν στην τράπεζα 7 στους 10 Έλληνες!

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών, χωρίς ταυτότητα

Σχέδιο επιτάχυνσης πλειστηριασμών: Τι αλλάζει στις ανακοπές

Καλοκαιρινό ηλεκτροσόκ! +60% η τιμή του ρεύματος

TAGGED:Must Read
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας (βίντεο)
Next Article Ποια «προσωπικά δεδομένα»; Ο πολίτης έχει δικαίωμα να ξέρει ποιους πληρώνει και πόσα!!!
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΕλλάδαΕιδήσειςΟικονομία

Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2

18 Ιουνίου 2025
ΒέροιαΗμαθία

Ημαθία: Τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό στην Εγνατία στο ύψος Κλειδίου

16 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Τι αλλάζει στα στεγαστικά δάνεια με τον θεσμό της διαμεσολάβησης

13 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Κυνήγι για παλιά χρέη στην Εφορία- Πότε και πώς “παγώνουν”

9 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

ΔΥΠΑ: Έρχονται δύο νέα προγράμματα κατάρτισης για ανέργους- Όλες οι λεπτομέρειες

6 Ιουνίου 2025
ΠολιτισμόςΒέροιαΗμαθία

“5 γενιές, μια αλυσίδα” – 70 Χρόνια Εύξεινος Λέσχη Βέροιας

2 Ιουνίου 2025
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US
© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET
  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?