H κυβέρνηση δεν επαναφέρει άρον άρον μόνο την επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης, αλλά σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε ένα νέο τρίτο γύρο Fuel Pass που θα αφορά βεβαίως και τη βενζίνη, παρά το γεγονός ότι προ εβδομάδων το οικονομικό επιτελείο είχε σχεδόν αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο.
Η νέα άνοδος στη τιμών των καυσίμων, ιδίως αυτή του πετρελαίου κίνησης που ξεπέρασε την τιμή της αμόλυβδης, προκάλεσε δεύτερες σκέψεις ΥΠΟΙΚ, το οποίο έως τώρα, επικαλούμενο τη διαφύλαξη της δημοσιονομικής ισορροπίας, απέκλειε τη συνέχιση του προγράμματος Fuel Pass.
Η εξαιρετική πορεία όμως των εσόδων και δη των φοροεσόδων σε επίπεδο εννεαμήνου αλλά και Σεπτεμβρίου, δημιουργεί πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο και προσφέρει στο οικονομικό επιτελείο την ευελιξία και τα περιθώρια για νέες παρεμβάσεις, όπως αυτή στα καύσιμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο ΣΚΑΙ, η κυβέρνηση προσανατολίζεται να φέρει ένα τρίτο Fuel Pass διάρκειας τριών μηνών, τόσο το πετρέλαιο κίνησης όσο και στη βενζίνη με επιδότηση απευθείας στην αντλία. Το μέτρο αναμένεται να εφαρμοστεί στις αρχές Νοεμβρίου και βάσει των ίδιων πληροφοριών, θα ακολουθεί τα κριτήρια και τους όρους που ίσχυαν στα δύο προηγούμενα προγράμματα.
– Διαβάστε επίσης: Ανατροπές στην κάρτα ανεργίας ΟΑΕΔ – ΔΥΠΑ: Νέα εισοδηματικά κριτήρια «κόβουν» παροχές από ανέργους
Δικαιούχοι του Fuel Pass – Κριτήρια και προϋποθέσεις
Η επιδότηση για τη βενζίνη χορηγείται μόνο σε φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και έχουν στη κατοχή τους αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα.
Το ατομικό εισόδημα με βάση τη φετινή φορολογική δήλωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού (σύζυγος/μέλος συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενα τέκνα).
Έτσι για το ζευγάρι φθάνει τα 33.000 ευρώ, για ζευγάρι με ένα παιδί τα 36.000 ευρώ, για ζευγάρι με δύο παιδία τα 39.000 ευρώ, για ζευγάρι με τρία παιδιά τα 43.000 ευρώ και για ζευγάρι με 4 παιδιά τα 45.000 ευρώ. Με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτητών οχημάτων.
Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από μόνο ένα φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.
Τα ποσά της επιδότησης
Για όσους επιλέξουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς. Έτσι τα συνολικά ποσά της επιδότησης για το επόμενο τρίμηνο διαμορφώνονται ανάλογα με την περιοχή της κύριας κατοικίας και το είδος του οχήματος ως εξής:
- 80 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου με κύρια κατοικία σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση ψηφιακή κάρτας και 65 ευρώ χωρίς κάρτα, με πίστωση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 40 που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 45 ευρώ που ίσχυε με κάρτα.
- 100 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου με κύρια κατοικία σε νησιωτική χώρα με τη χρήση κάρτας και 85 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 50 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 55 ευρώ με κάρτα.
- 60 ευρώ για κάτοχο μοτοσικλέτας και κύρια κατοικία σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση κάρτας και 45 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 30 ευρώ πριν χωρίς κάρτα και 35 ευρώ με κάρτα
- 70 ευρώ για κάτοχο μοτοσικλέτας με κύρια κατοικία στα νησιά με κάρτα και 55 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 35 ευρώ πριν χωρίς κάρτα και 40 ευρώ με κάρτα
– Διαβάστε επίσης: