By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianetVerianet
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Share
Font ResizerAa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Ειδήσεις > Οικονομία > Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
ΟικονομίαΕιδήσεις

Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Μεγάλες εκπτώσεις αναζητούν οι καταναλωτές

Sofia Veiou
Sofia Veiou 12 Νοεμβρίου 2023
Share
5 Min Read
SHARE

Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Κάθε ευκαιρίας, προκειμένου να αναζωπυρώσουν την αδύναμη καταναλωτική διάθεση, δράττονται οι ελληνικές επιχειρήσεις, εξού και η εκμετάλλευση τόσο της περιβόητης Black Friday όσο και της επικείμενης Cyber Monday -αφορά εκπτώσεις σε ηλεκτρονικά καταστήματα- οι οποίες έχουν καθιερωθεί στις αγορές του εξωτερικού ως ημέρες «θεαματικών εκπτώσεων».

Το λιανεμπόριο θα προσπαθήσει να ζεστάνει την αγορά, η οποία υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων είναι παγωμένη. Οι επιχειρήσεις, ως φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους, έτσι ώστε να προσελκύσουν έναν σημαντικό αριθμό πελατών, με στόχο να τονωθεί, τόσο η ρευστότητά τους, όσο και η κερδοφορία τους.

 

Black Friday 2023: Πότε έρχεται και τι πρέπει να προσέξετε

Ήδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και ημέρες τη διαφήμιση της Black Friday, η οποία φέτος πέφτει 24 Νοεμβρίου, ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα αλλά και της Cyber Monday, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.

Άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν ότι σε σπριντ προσφορών θα επιδοθεί ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Επίσης, διαφημιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού. Πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ρίχνονται στη μάχη των προσφορών με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.

Την ίδια στιγμή, συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζουν οι έμποροι για την κίνηση στα καταστήματα καθώς περίπου το 50% του εισοδήματος των καταναλωτών οδεύει προς για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών. Η επιδείνωση του πληθωρισμού τον Οκτώβριο στο 3,9% έναντι 2,4% το Σεπτέμβριο και η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών προβληματίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Οκτώβριο καταδεικνύουν σημαντική ενίσχυση στην πρόθεση για μείζονες αγορές.

Συγκεκριμένα, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) βελτιώθηκε σημαντικά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -39 (από -47,6) μονάδες. Το 51% (από 59%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 8% (από 5%) αναμένει το αντίθετο.

 

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Καθώς οι μεγάλες αλυσίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές ενόψει της Black Friday και, πολύ περισσότερο, της Cyber Monday, που ακολουθεί, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δίνουν οδηγίες στους καταναλωτές προκειμένου να μην πέσουν θύματα απάτης.

Συγκεκριμένα συμβουλεύουν:

  • Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.
  • Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
  • Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
  • Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες, π.χ. δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις (links) ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger κ.λπ.

 

ot.gr

 

You Might Also Like

Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2

Ημαθία: Τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό στην Εγνατία στο ύψος Κλειδίου

Τι αλλάζει στα στεγαστικά δάνεια με τον θεσμό της διαμεσολάβησης

Κυνήγι για παλιά χρέη στην Εφορία- Πότε και πώς “παγώνουν”

ΔΥΠΑ: Έρχονται δύο νέα προγράμματα κατάρτισης για ανέργους- Όλες οι λεπτομέρειες

TAGGED:Must Read
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Γιώργος Παπαπροδρόμου: Αντιμετώπιση Κυβερνοεγκλήματος – Παρέμβαση στην εκπομπή One Talk
Next Article Βέροια: «Η Φαύστα … μετά τον Μποστ» για τα «Παιδιά της Άνοιξης»
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΠολιτισμόςΒέροιαΗμαθία

“5 γενιές, μια αλυσίδα” – 70 Χρόνια Εύξεινος Λέσχη Βέροιας

2 Ιουνίου 2025
ΠολιτικήΗμαθία

Απ. Βεσυρόπουλος: Ανακαινίζονται 8 σχολεία της Ημαθίας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου»

2 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Όλες οι διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ στις φετινές φορολογικές δηλώσεις!

2 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Άγγιξαν τα 50 δισ. ευρώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τον ΕΦΚΑ!

31 Μαΐου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Έκρηξη φόρων έως και 33,8% για τους ελεύθερους επαγγελματίες!

28 Μαΐου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Οι έλεγχοι που διενεργεί η ΑΑΔΕ πριν επιστρέψει φόρους!

26 Μαΐου 2025
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US
© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET
  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?