By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
VerianetVerianetVerianet
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Verianet
  • Ημαθία
    • Βέροια
    • Νάουσα
    • Αλεξάνδρεια
  • Ειδήσεις
    • Διεθνή
    • Ελλάδα
    • Εργασιακά
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Υγεία
    • Ψυχαγωγία
  • Ατζέντα
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Θέματα
Search
Reading: Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2
Share
Font ResizerAa
VerianetVerianet
Search
Have an existing account? Sign In
Follow US
Verianet > News > Ειδήσεις > Ελλάδα > Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2
ΕλλάδαΕιδήσειςΟικονομία

Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2

Sofia Veiou
Sofia Veiou 18 Ιουνίου 2025
Share
6 Min Read
SHARE

Άπιαστο όνειρο οι καλοκαιρινές διακοπές για έναν στους 2

Ηδιόγκωση του κόστους διαβίωσης, η ακρίβεια και η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης, βάζουν… απαγορευτικό στα όνειρα για καλοκαιρινές διακοπές, για ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων. Ακόμη και αυτοί που προγραμματίζουν διακοπές, επιλέγουν οικονομικές λύσεις- κυρίως στη διαμονή – και περιορισμένα έξοδα.

Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι μισοί ερωτηθέντες (52%) δεν προγραμματίζει να κάνει διακοπές το φετινό καλοκαίρι, γεγονός που ενδέχεται να αντικατοπτρίζει είτε οικονομικές πιέσεις, είτε άλλους προσωπικούς περιορισμούς.

Γενικότερα η έρευνα καταγράφει μια σαφή τάση εξοικονόμησης χρημάτων των Ελλήνων στις εφετινές διακοπές. Η τάση αυτή εκφράζεται μέσα από την επιλογή εξοχικών και ενοικιαζόμενων δωματίων, τη συστηματική προετοιμασία γευμάτων στον χώρο διαμονής, την αποφυγή εξόδων για εστίαση και την εντατική αγορά τροφίμων από σούπερ μάρκετ, φούρνους, οπωροπωλεία και άλλες τοπικές επιχειρήσεις.

Ειδικότερα το 14% δηλώνει πως θα ταξιδέψει όπως κάθε χρόνο και 1% περισσότερες ημέρες. Από όσους σχεδιάζουν διακοπές, οι περισσότεροι (38%) υπολογίζουν να απουσιάσουν για 8 έως 14 ημέρες, ενώ 24% για 4 έως 7 ημέρες. Ο μέσος χρόνος διακοπών για όσους τελικά ταξιδέψουν διαμορφώνεται στις 11,3 ημέρες, στοιχείο που επιβεβαιώνει την τάση για συγκρατημένες αποδράσεις.

Επιλέγουν οικονομικές λύσεις για τις διακοπές

Η πλειοψηφία του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (31%), είτε διαμονή (23%). Το 21% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 7% διαμονή σε ξενοδοχεία (6% χωρίς διατροφή και 1% με πλήρη διατροφή), κάτι που αποτελεί ένδειξη για την δυνατότητα οικονομικής ανταπόκρισης των ελληνικών νοικοκυριών στις εναλλακτικές που υπάρχουν. Τέλος το 5% επιλέγει camping και το 5% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό. Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία πρόθεση του ελληνικού κοινού για οικονομικότερες λύσεις διακοπών προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για να μπορέσει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, είτε για να μπορέσει να επεκτείνει τη χρονική διάρκεια του.

Οι πιο κοστοβόρες επιλογές, όπως τα ξενοδοχεία all inclusive και οι κρουαζιέρες, συγκεντρώνουν εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά. Όσον αφορά τους προορισμούς, η ηπειρωτική Ελλάδα κοντά σε παραθαλάσσιες περιοχές συγκεντρώνει την πλειοψηφία (60%), ενώ ακολουθούν τα νησιά (28%). Η ορεινή ηπειρωτική χώρα αποτελεί επιλογή για το 12% των ταξιδιωτών, ενώ το 9% εξετάζει διακοπές στο εξωτερικό. Τα ευρήματα υποδεικνύουν μια ξεκάθαρη στροφή προς εγχώριους και πιο προσιτούς προορισμούς και την αποφυγή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Οι καταναλωτές φαίνεται να υιοθετούν πιο οικονομικές λύσεις, με το 50% να δηλώνει ότι μαγειρεύει συχνά στις διακοπές και το 62% να επισκέπτεται συστηματικά σούπερ μάρκετ ή μίνι μάρκετ, πιθανότατα σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων από την εστίαση. Παράλληλα, το 71% επισκέπτεται φούρνους και αρτοποιεία. Μόλις το 21% δηλώνει ότι δεν μαγειρεύει ποτέ, Ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός ότι πάνω από τους μισούς (53%) δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν τοπικά προϊόντα, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και πιθανόν αναζητώντας αυθεντικές αλλά οικονομικά προσιτές γεύσεις. Συνολικά, διαμορφώνεται μια εικόνα διακοπών με έμφαση στον έλεγχο των εξόδων και την ενίσχυση της διατροφικής αυτάρκειας.

Μειωμένες οι φετινές δαπάνες

Οι συμμετέχοντες δηλώνουν πως ξοδεύουν κατά μέσο όρο 24 ευρώ για τουριστικά είδη και 25 ευρώ για μη τουριστικά είδη (όπως ρούχα, είδη για το σπίτι ή τεχνολογικά προϊόντα). Αντίθετα σημαντικά αυξημένη δαπάνη στα τρόφιμα εκτός εστίασης, που ανέρχεται σε 153 ευρώ. Συνολικά η δαπάνη ξεπερνά τα 200 ευρώ. Το εύρημα αυτό εμμέσως επιβεβαιώνει την τάση μαγειρέματος στις διακοπές και την εντατική επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ και φούρνους, που προαναφέρθηκε

Το 61% του κοινού δηλώνει ότι θα μειώσει τη φετινή του δαπάνη για αγορές. Ειδικότερα, το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει πως το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα αποτελεί τον καθοριστικότερο περιορισμό, ενώ ακολουθούν το αυξημένο κόστος εισιτηρίων (32%) και διαμονής (30%). Η άνοδος του κόστους εστίασης (22%) και καυσίμων (16%) επηρεάζει επίσης, αν και σε μικρότερο βαθμό, υποδηλώνοντας ότι οι ταξιδιώτες αποφεύγουν κυρίως τις μακρινές μετακινήσεις και την κατανάλωση εκτός σπιτιού. Οι παραπάνω παράγοντες ερμηνεύουν τη στροφή προς πιο οικονομικές μορφές φιλοξενίας, τον περιορισμό των αγορών και την αυξημένη προετοιμασία γευμάτων εντός καταλύματος, επιβεβαιώνοντας το γενικότερο πνεύμα οικονομικής εγκράτειας που διαπνέει πλέον τις διακοπές.

Τέλος σε σχέση με τα σημεία πώλησης, το 60% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι προμηθεύεται τρόφιμα από φούρνους και αρτοποιεία, ενώ σε υψηλά ποσοστά βρίσκονται και οι μεγάλες (48%) και μικρές (43%) αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι το 32% που προτιμά τα μίνι μάρκετ. Σε γενικές γραμμές φαίνεται το καλοκαίρι μία σημαντική παρουσία της τοπικής αγοράς στις επιλογές των καταναλωτών, σε εντονότερο βαθμό σε σχέση με τις μετρήσεις τον υπόλοιπο χρόνο. Κατά κάποιο τρόπο καταγράφεται μια υβριδική καταναλωτική στάση: από τη μία, οι διακοπές γίνονται με οικονομία και προσοχή, από την άλλη όμως διατηρείται η επιθυμία για φρέσκα και ποιοτικά τοπικά προϊόντα και πρόσβαση σε ότι είναι διαθέσιμο σε κάθε περιοχή. Σε γενικές γραμμές φαίνεται ένα καταναλωτικό προφίλ που ενισχύει τις τοπικές οικονομίες, μέσω των αγορών τροφίμων κατά τη διάρκεια των διακοπών.

 

sofokleousin.gr

 

You Might Also Like

Ημαθία: Τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό στην Εγνατία στο ύψος Κλειδίου

Τι αλλάζει στα στεγαστικά δάνεια με τον θεσμό της διαμεσολάβησης

Κυνήγι για παλιά χρέη στην Εφορία- Πότε και πώς “παγώνουν”

ΔΥΠΑ: Έρχονται δύο νέα προγράμματα κατάρτισης για ανέργους- Όλες οι λεπτομέρειες

“5 γενιές, μια αλυσίδα” – 70 Χρόνια Εύξεινος Λέσχη Βέροιας

TAGGED:Must Read
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
What do you think?
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Previous Article Ημαθία: Τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό στην Εγνατία στο ύψος Κλειδίου
Leave a review

Leave a review Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Please select a rating!

Διαβάστε επίσης

ΠολιτικήΗμαθία

Απ. Βεσυρόπουλος: Ανακαινίζονται 8 σχολεία της Ημαθίας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου»

2 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Όλες οι διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ στις φετινές φορολογικές δηλώσεις!

2 Ιουνίου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Άγγιξαν τα 50 δισ. ευρώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τον ΕΦΚΑ!

31 Μαΐου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Έκρηξη φόρων έως και 33,8% για τους ελεύθερους επαγγελματίες!

28 Μαΐου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Οι έλεγχοι που διενεργεί η ΑΑΔΕ πριν επιστρέψει φόρους!

26 Μαΐου 2025
ΟικονομίαΕιδήσειςΕλλάδα

Υπουργείο Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 30 Μαΐου

23 Μαΐου 2025
Τολμάμε, Γράφουμε, Αποκαλύπτουμε. Ειδήσεις από την Ημαθία (Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια), την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Κατηγορίες

  • Ημαθία
  • Αθλητικά
  • Ειδήσεις
  • Ατζέντα

Χρήσιμα

  • Πολιτική Χρήσης Cookies
  • Όροι χρήσης
  • GDPR

Subscribe

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!

Follow US
© Verianet. All rights reserved. Designed & Developed by IMBNET
  • Επικοινωνία
Καλώς ορίσατε

Ο λογαριασμός σας!

Lost your password?