Νάουσα: «Τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ» από την θεατρική ομάδα «Αίρεσις» – Μια παράσταση για απαιτητικό κοινό
«Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλαξουμε»…
Το βιβλίο «Τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ» περιλαμβάνει εικοσιτέσσερις (24) σκηνές που ο Μπρεχτ έγραψε εξόριστος (1935-1939).
Όταν ο Μπρεχτ έγραφε αυτά τα μονόπρακτα, δεν είχε ακόμα αποκαλυφθεί όλη η φρίκη της φασιστικής εξουσίας. ‘Ήταν όμως αισθητή στη βαριά ατμόσφαιρα της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής, με την καταπίεση, τη δυσπιστία και την υποκρισία, που κάποτε στάθηκαν πιο καταλυτικές κι από την ίδια την ωμή τρομοκρατία.
Η θεατρική ομάδα «Αίρεσις» τόλμησε… Σε καιρούς «δύσκολους» αποτόλμησε να (από)δείξει ότι ο Μπρεχτ είναι πάντα επίκαιρος… Τι κι αν τα έργα του γράφτηκαν σχεδόν έναν αιώνα πριν…
Δώδεκα παραστάσεις, όλες «sold out» είναι η επιβράβευση ενός κοινού που διψάει για καλό θέατρο, που εκτιμάει την Τέχνη, που σέβεται και επικροτεί έμπρακτα προτάσεις που ξεφεύγουν απ’ το μέτρο της ευκαιριακότητας.
Υποβλητικός ο χώρος, εξαιρετική η παράσταση, με όλα της τα στοιχεία «δεμένα» μεταξύ τους… Ερμηνείες, μουσική, φωτισμοί…
Με τους θεατές σε ουσιαστικά διαδραστική σχέση με τη «σκηνή». «Τεστ αντοχής» σε γροθιές στο στομάχι το έργο…
Μια πραγματικά ξεχωριστή πρόταση για την οποία τα τυπικά «συγχαρητήρια» δεν αγγίζουν το επίπεδό της… Ένα τόλμημα πολύ πιο πέρα από το «παίζω θέατρο»…
Teaser παράστασης
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Κασαπίδης Γιώργος
Βοηθοί σκηνοθεσίας – Τεχνολογική επιμέλεια: Σταυριανίδου Μαρία – Μπιλιούρης Νίκος
Πρωτότυπη Μουσική: Μπάιτσης Τρύφων
Δρώντα πρόσωπα: Πέιος Γιωργάκης και θεατρική ομάδα Αίρεσις
Σκηνοθεσία: Κασαπίδης Γιώργος
Ήχος – φωτισμός: Χατζηιωαννίδης Θεόφιλος
Πρωτότυπη μουσική: Μπάιτσης Τρύφων
Σχεδιασμός Αφίσας: Τούρας Λάζαρος
Πρόταση έργου: Βασίλειος Αλεξάνδρου
Ηθοποιοί και συντελεστές
Βογιατζούλη Κατερίνα
Δασκαλάκη Ζωή
Δημησιάρη Αργυρώ
Ζαρδαβά Κατερίνα
Καλαϊτζής Νίκος
Κασαπίδης Γιώργος
Λούκας Γιώργος
Πέιος Γιώργος
Ράπτης Γιάννης
Σκηνοθετικό ραβασάκι
Η Αθλιότητα φέρνει τον φόβο. Ο Φόβος γεννά τον Τρόμο. Κι αυτός τρυπώνει από παντού. Επίκαιρος ο Μπρεχτ, επίκαιρο το έργο του. Τέλη Μεσοπολέμου. Έξι σκηνές, έξι εικόνες που σε ξεβολεύουν. Αυτό οφείλουν, αυτό κάνουνε. Κάθε σκηνή και νύχι που μπήγεται στο στομάχι σου. Να φορέσω τα παπούτσια τους; Ή μήπως ήδη φορώ παρόμοια; Δεν ξέρω. Δεν θέλω να σκέφτομαι. Δεν έχει σημασία από που επιστρέφουμε. Δεν έχει αξία το σκηνικό. Μήτε τα ρούχα, η ηλικία, το φύλο. Τα λόγια υπερέχουν όλων. Και η αλήθεια που ξεχύνεται από τα μάτια κάθε ηθοποιού. Μια επιθεώρηση θα κάνουμε κι έπειτα θα χαθούμε. Για ν’ αποκαλυφθεί το Σκότος, η Παραφροσύνη, η Φρίκη, ο Ναζισμός. Για να μην επαναληφθεί η ιστορία. Τα λόγια κράτα θεατή και πάρε τα μαζί σου. Η Τέχνη θα μας σώσει. – Σήμερα το Θέατρο -. Η Τέχνη και οι Αγώνες.